Jouw Swapfiets service kosten

Bij Swapfiets werken we met een maandelijkse automatische incasso. Deze betaling kan je verifiëren wanneer je je online registreert. Daarom is het niet mogelijk om contant of in de winkel te betalen. 

Je huidige Swapfiets plan en de factuurgeschiedenis zijn in te zien in onze App. Volg de volgende stappen om toegang te krijgen tot uw Swapfiets facturen: 

  • Ga naar het menu rechtsboven
  • Ga naar account
  • Ga naar facturen

Hieronder vindt vindt je meer informatie over onze servicekosten.

b2da8a24dd.png  36acbe3084.png

Je factuurdatum begrijpen

De automatische incasso vindt plaats in de eerste week van elke maand. Het is niet mogelijk om de datum van betaling van je Swapfiets abonnement te wijzigen. Nog geen afschrijving gezien? Dit kan verschillende redenen hebben: 

  • We konden de afschrijving niet uitvoeren: als we hebben geprobeerd de betaling te innen en je hebt een betalingsherinnering hebt ontvangen, hadden we problemen met het innen bij je bank. Volg de betalingsherinnering om de factuur te voldoen. 
  • De afschrijving is later dan normaal: sinds onze klanten rekeningen hebben bij verschillende banken, zal de afschrijving niet altijd op exact dezelfde datum plaatsvinden. Als je nog geen afschrijving en geen betalingsherinnering van ons hebt ontvangen, is dit waarschijnlijk de reden.

Je betalingsgegevens bijwerken

Je kunt je betalingsgegevens wijzigen via ons online klantenportaal.

Je kunt inloggen op je account en je gegevens wijzigen door te klikken op 'abonnementen'. Ook kun je hier je contract downloaden, je framenummer inzien en je voucher verzilveren.

Om je betalingsgegevens te verifiëren zal ons betalingssysteem een verificatie betaling uitvoeren. Het abonnementsgeld wordt dan met ingang van de volgende maand van je nieuwe rekening geïncasseerd.

Mijn eerste betaling is hoger dan verwacht

De eerste betaling wordt geïnd de maand na het ophalen van de fiets. Deze is meestal hoger dan de normale maandelijkse kosten. Het bestaat uit 2 delen:
- De betaling voor de dagen van de maand waarin je je hebt ingeschreven.
- De vooruitbetaling voor de komende maand

Als je een abonnement hebt dat je maandelijks kunt opzeggen, betaal je bovendien eenmalig €29,90. 

Elke maand vindt de automatische incasso plaats in de eerste week van de maand. Elke maand vindt er een vooruitbetaling plaats voor de lopende maand. Bijvoorbeeld, op 1 juni zal er een vooruitbetaling zijn voor de maand juni.

Ik heb mijn fiets ingeleverd, maar ik ontvang nog steeds afschrijvingen.

Heb je je fiets al ingeleverd, maar krijg je nog steeds kosten in rekening gebracht? Dit komt vaak door de laatste betaling.

Swapfiets heeft een opzegtermijn van een maand, wanneer je je abonnement opzegt, betaal je nog een maand, tot het einde van je contract. Dit is ook het geval als je de fiets voor de einddatum inlevert. Het kan dus voorkomen dat je nog een factuur van ons ontvangt, ook al is je fiets al ingeleverd.

Bijvoorbeeld, je hebt je account op 14 augustus opgezegd, dan is het abonnement actief tot 14 september. Dit betekent dat de laatste betaling voor 14 dagen van september is.

Kan ik ook op jaarbasis betalen?

We willen het voor jou eenvoudig en flexibel houden. Daarom is dit momenteel alleen mogelijk voor zakelijke abonnementen.

Kan iemand anders voor mijn Swapfiets betalen?

Geluksvogel! Dat is mogelijk! Wanneer je je aanmeldt, kan de persoon die voor jou gaat betalen diens betaalgegevens invullen en verifiëren. Dit is nu de betalingsmethode die aan de account is gekoppeld.

Heb je al een fiets? Ga dan naar account.swapfiets.com om daar samen de betalingsgegevens te wijzigen.

Goed om te weten: degene die betaalt moet bij de eerste afspraak aanwezig zijn. 

Is je vraag beantwoord?

Wat jammer. Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?