Abonnement details

Als je op zoek bent naar informatie over je abonnement kun je de meeste gegevens nu snel vinden op de App. Open het zijmenu en ga naar "Abonnement".

Hier kunt je het contract downloaden en je abonnement opzeggen. De voorwaarden voor het opzeggen van het abonnement zijn op dezelfde pagina te vinden. 

b2da8a24dd.png  36acbe3084.png

Heb je nog andere vragen over je abonnement? Hieronder vindt je de meest voorkomende vragen. 

Wat is de minimale contractduur? 

In de meeste steden waar Swapfiets actief is, hebben we twee opties voor je contract en contractduur:

Een maandelijks abonnement. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar, met een opzegtermijn van één maand. Als je voor deze optie kiest, brengen we bij inschrijving eenmalig kosten in rekening. Deze kosten kunnen afhankelijk zijn van de regio, en worden gespecificeerd tijdens de registratie. Deze kosten worden in rekening gebracht bij de 1e maandelijkse betaling. 

Een 6 maanden abonnement. Wanneer je weet dat je Swapfiets voor een langere periode gaat gebruiken. Wanneer je voor dit abonnement kiest brengen we geen eenmalige kosten in rekening. Na 6 maanden is je abonnement maandelijks opzegbaar.

Voor beide abonnementen geldt een opzegtermijn van één maand.

Ik heb een inschrijving voor Swapfiets gedaan, maar ben van gedachten veranderd. Hoe kan ik mijn inschrijving intrekken?

Natuurlijk kan het gebeuren dat je van gedachten verandert. Neem dan contact op met onze klantenservice zodat zij je registratie ongedaan kunnen maken. Weet je ons te vinden als je je ooit bedenkt!  💙

Ik heb een contract voor minimaal 6 maanden, kan ik dat eerder opzeggen?

Bij een minimale contractperiode van 6 maanden is het helaas niet mogelijk om voor die tijd je abonnement op te zeggen. Je kunt je fiets altijd eerder inleveren, maar je betalingen lopen door tot het einde van je abonnement.

Ik wil mijn lidmaatschap overdragen aan iemand anders. Is dit mogelijk?

Helaas is het niet mogelijk je lidmaatschap over te dragen, aangezien het oorspronkelijke contract nog steeds op jouw naam staat. Mocht je de fiets aan iemand anders willen overdragen, dan raden we je aan het abonnement op te zeggen.

Als de andere partij zich heeft geregistreerd, neem dan contact op met onze klantenservice, dan kunnen we een afspraak plannen om de fiets over te zetten naar het nieuwe account. 

Ik wil mijn abonnement wijzigen naar een ander product of plan

Wanneer je geïnteresseerd bent in het gebruik van een van onze producten naast of in plaats van je huidige producttype kun je altijd wisselen! 

Neem contact op met onze klantenservice zodat zij je kunnen informeren over het wijzigen van je abonnement en het plannen van je Swap. Nadat je het nieuwe product hebt ontvangen, zijn de nieuwe voorwaarden en prijzen van toepassing.

Ik wil mijn abonnement pauzeren

Op dit moment bieden wij deze mogelijkheid niet aan. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een tijdje in het buitenland bent of de fiets om een andere reden niet gebruikt.

Afhankelijk van de duur van je afwezigheid raden wij je aan je abonnement te behouden en de fiets op een veilige plaats op te slaan, of op te zeggen en de fiets in te leveren zodat wij ervoor kunnen zorgen. 

Is je vraag beantwoord?

Wat jammer. Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?